Welcome!

API Journal Authors: Pat Romanski, Christopher Keene, Elizabeth White, Rishi Bhargava, Kevin Benedict

News Feed Item

Les écrans souples de Samsung, les experts de Brand Matters et les prix « Best of CES » ont marqué les journées 2 et 3 du CES 2013

Les deux dernières journées du salon International CES® 2013 ont été marquées par des discours de Samsung et Brand Matters, par un programme de SuperSessions focalisées sur l’avenir de l’innovation technologique ainsi que par l’annonce des lauréats de divers prix. Toutes les grandes sociétés high-tech, y compris les grands médias sociaux comme Amazon, Google, Groupon Goods, Facebook, Foursquare, Twitter, Tumblr et YouTube, sont présentes au CES 2013 – organisant des rencontres, prononçant des discours, faisant des présentations ou tenant des réunions privées. Détenu et produit par la Consumer Electronics Association (CEA)®, le salon International CES 2013, le plus grand événement mondial de l’innovation, se déroule jusqu'au vendredi 11 janvier à Las Vegas, dans le Nevada (USA).

Le Dr Stephen Woo, Président de la division Device solutions chez Samsung Electronics, a axé son discours de mercredi matin sur les composants qui rendent possible l’informatique mobile et sur la manière dont Samsung développe des solutions innovantes dans trois domaines : le traitement, la mémoire et l’affichage. « À mesure que les utilisateurs s’attachent à leurs appareils, leurs souhaits sont de plus en plus sophistiqués », a-t-il déclaré. M. Woo a dévoilé le processeur mobile à huit cœurs Exynos 5 Octa de Samsung, qui utilise l’architecture big.LITTLE d’ARM pour obtenir des vitesses de traitement plus élevées tout en consommant moins d’énergie. Il a également présenté les tout derniers écrans souples OLED de Samsung pour mobile.

M. Woo a invité plusieurs dirigeants de sociétés et organisations partenaires à partager la scène avec lui, notamment l’ancien Président américain Bill Clinton, qui officie comme ambassadeur du programme Hope for Children de Samsung en faveur de l’éducation des enfants et de leur accès aux soins de santé, dans le monde entier. « Le monde est confronté à des défis considérables, et je pense que la technologie peut contribuer à les relever », a déclaré M. Clinton, ajoutant que selon lui, les appareils mobiles peuvent être utilisés pour « réduire les fractures dans le monde. »

L’intervention de Brand Matters s’est focalisée sur les médias sociaux dans le marketing. Animée par Michael Kassan, Président-directeur général de MediaLink, elle a débuté par un tête-à-tête avec Marc Benioff, Président-directeur général de salesforce.com. M. Benioff a évoqué l’explosion de la consommation et du partage de contenus grâce à la généralisation du sans-fil. « La révolution mobile a tout envahi », a-t-il déclaré. « Il suffit de parcourir le salon, comme je l’ai fait hier, pour voir en temps réel que tout est connecté. » Il s’en est suivi une réunion-débat avec des dirigeants d’AT&T, American Express, Coca Cola et Unilever, portant sur la magie que constitue l’ouverture d’une marque.

La SuperSession de Brand Matters a examiné la façon dont les consommateurs s’impliquent véritablement dans les médias numériques. Pour les marques, il est plus facile que jamais de communiquer avec le consommateur, mais il est de plus en plus difficile d’obtenir un engagement de la part du consommateur. Les jeunes de la génération Y ont tendance à se soucier davantage de leur propre marque personnelle que de la marque d’une société ; ainsi, pour intéresser l’individu, une marque doit promouvoir la marque de cet individu. Six consommateurs de la génération Y ont discuté de leur usage des médias sociaux et de leurs perspectives sur des questions comme le respect de la vie privée, la réponse des entreprises aux réclamations et la publicité sur les plateformes sociales.

Des représentants de Tumblr, Facebook, Twitter, Foursquare, YouTube et Amazon ont évoqué comment, selon eux, les marques pourraient interagir avec les consommateurs sur leurs plateformes. Le passage de l’ordinateur de bureau au mobile a forcé les plateformes à s’adapter aux besoins et aux attentes des consommateurs. Les représentants des différentes plateformes ont convenu que pour un « brand engagement » réussi, une marque doit avoir une voix et une personnalité solides et cohérentes ; elle doit aussi utiliser plusieurs plateformes et individualiser autant que possible son engagement envers les personnes.

Lors de la SuperSession de vendredi, un tête-à-tête entre le Président de la Commission fédérale des communications (FCC), Julius Genachowski, et le Président-directeur général de la CEA, Gary Shapiro, M. Genachowski a annoncé que la FCC allait lancer une initiative gouvernementale pour augmenter les débits du Wi-Fi et atténuer les encombrements des canaux Wi-Fi aux principaux hotspots, notamment les aéroports, les centres de congrès et les grands lieux de conférence comme le Las Vegas Convention and World Trade Center (LVCC). Il a prédit que ces efforts visant à libérer du spectre sur la bande de 5 gigahertz augmenteront les capacités Wi-Fi de 35%. Avant cette annonce, M. Shapiro a qualifié M. Genachowski de « président du spectre » et l’a remercié au nom du secteur pour tout ce qu’il avait fait pour dagager de précieuses ressources en spectre.

La SuperSession Mega Trends and Mobile First World a proposé une réunion-débat interactive animée par Rajeev Chand, Directeur Général et Directeur de la recherche chez Rutberg & Compant. Plusieurs intervenants ont rejoint M. Chand sur scène : Anand Chandrasekher, de Qualcomm ; Glenn Lurie, d’AT&T ; Kevin Packingham, de Samsung ; et Vaughan Smith, de Facebook. La discussion s’est centrée sur les tendances les plus importantes dans cet univers où la mobilité prime. Les intervenants ont abordé l’écosystème mobile, le futur des appareils sans-fil et le concept de « l'internet des objets. » La capacité des processeurs, la voiture connectée, la maison intelligente et la smart TV ont été parmi les plus grandes tendances mobiles mentionnées pour 2013, les secteurs de la santé, de l’éducation et du voyage étant « mûrs » pour le changement.

Joshua Topolsky and Nilay Patel, du site The Verge, ont animé la SuperSession « Argue the Future 2: Return of the Future », avec Eric Chen de Lytro, Andy Forssell de Hulu et Walt Mossberg, du Wall Street Journal. La session s’est focalisée sur l’avenir de la diffusion de contenus et de l’affichage vidéo, se demandant quelle résolution les utilisateurs abandonneront pour une plus grande souplesse dans l’accès à la vidéo.

Jay Esguerra, Kevin Castle, Chris Woolum et Aurelio Agundez ont remporté le grand prix du MoDev Hackathon de la CEA, parrainé par Travel Channel et doté de 4000 $, pour la création de leur appli « Travel Social », qui permet aux utilisateurs d’obtenir des informations sur une destination et sur ce qui y est populaire de la part des réseaux sociaux. 26 équipes composées de 4 personnes au maximum ont participé au Hackathon, travaillant pendant 8 heures à développer des applis liés au voyage ou à l’aventure. Les deuxièmes du concours, Dani Sparks et Scott Motte, ont reçu un prix de 2500 $ et des casques Beats by Dre pour leur appli « Posted », qui fournit des cartes postales customisées depuis votre lieu de séjour.

Tim Westergren, Directeur stratégique et fondateur de Pandora, a prononcé le discours inaugural lors du dîner des leaders technologiques (LIT) du CES 2013, mercredi soir, un événement qui réunit un auditoire distingué composé d’invités gouvernementaux, de hauts responsables politiques et de technologues. M. Westergren a exposé les défis auxquels il a été confronté pour que Pandora connaisse sa réussite actuelle, et a signalé la nécessité de remettre en état le système de paiement de redevances. M. Westergren a indiqué que 100.000 artistes étaient présents sur Pandora via des millions de morceaux de musique de tous genres, et que la technologie permettait à la société de proposer une radio customisable à ses clients et, si nécessaire, de les mobiliser pour agir.

Les lauréats des prix « Best of CES » du CENT ont été annoncés jeudi, le prix Best of Show revenant au Razer Edge. Les lauréats des autres catégories sont consultables sur le site ces.cnet.com.

Aujourd'hui, le programme Developer University a rassemblé des développeurs d’applis et des développeurs de plateforme, proposant des démonstrations en direct et du réseautage. Le Lenovo IdeaCentre Horizon Table PC a remporté le premier prix en ligne au concours Last Gadget Standing. Lors d’un concours sur site, le clavier Luminae a détrôné le Misfit Shine au titre de meilleur produit. Le concours Mobile App Showdown a vu s’affronter 10 sociétés et leurs applis novatrices. MyScript Calculator a gagné le bras de fer ; l’appli permet d’inscrire une équation mathématique et de la résoudre immédiatement. Sa reconnaissance de tous les types d’équation et de leur niveau de difficulté a été présentée sur la scène du Mobile App Showdown.

Les lauréats des prix « Technology & Engineering Emmy Awards » seront annoncés ce soir.

Note aux responsables de publication : l'appellation officielle de cet évènement technologique mondial est « International CES ». Les références ultérieures au salon pourront être abrégées en « CES ». Merci de ne pas utiliser l'expression « Salon de l'électronique grand public » pour évoquer le salon International CES.

À propos de la CEA :

La Consumer Electronics Association (CEA) est la plus importante association professionnelle à promouvoir la croissance du secteur de l'électronique grand public aux États-Unis, un marché de 209 milliards de dollars. Plus de 2000 sociétés profitent des avantages que leur confère leur adhésion à la CEA, notamment : une action de sensibilisation sur le plan législatif, des études de marché, des formations techniques, la promotion du secteur, le développement de normes et le renforcement des relations commerciales et stratégiques. La CEA détient et produit également le salon International CES – la scène mondiale de l'innovation. Tous les bénéfices du CES sont réinvestis dans les services prodigués par la CEA au secteur. Retrouvez la CEA en ligne sur www.CE.org et www.DeclareInnovation.com. Suivez le CES sur www.CESweb.org et dans les médias sociaux : http://facebook.com/InternationalCES, http://twitter.com/IntlCES, http://blog.ce.org/.

 

PROCHAINS ÉVÉNEMENTS

Salon International CES 2013

Du 8 au 11 janvier 2013, Las Vegas (Nevada)

Séminaire économique

Du 8 au 10 mars 2013, Snowmass (Colorado)
 

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
Manufacturers are embracing the Industrial Internet the same way consumers are leveraging Fitbits – to improve overall health and wellness. Both can provide consistent measurement, visibility, and suggest performance improvements customized to help reach goals. Fitbit users can view real-time data and make adjustments to increase their activity. In his session at @ThingsExpo, Mark Bernardo Professional Services Leader, Americas, at GE Digital, discussed how leveraging the Industrial Internet a...
On Dice.com, the number of job postings asking for skill in Amazon Web Services increased 76 percent between June 2015 and June 2016. Salesforce.com saw its own skill mentions increase 37 percent, while DevOps and Cloud rose 35 percent and 28 percent, respectively. Even as they expand their presence in the cloud, companies are also looking for tech professionals who can manage projects, crunch data, and figure out how to make systems run more autonomously. Mentions of ‘data science’ as a skill ...
IoT generates lots of temporal data. But how do you unlock its value? You need to discover patterns that are repeatable in vast quantities of data, understand their meaning, and implement scalable monitoring across multiple data streams in order to monetize the discoveries and insights. Motif discovery and deep learning platforms are emerging to visualize sensor data, to search for patterns and to build application that can monitor real time streams efficiently. In his session at @ThingsExpo, ...
"delaPlex is a software development company. We do team-based outsourcing development," explained Mark Rivers, COO and Co-founder of delaPlex Software, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
ReadyTalk has expanded the capabilities of the FoxDen collaboration platform announced late last year to include FoxDen Connect, an in-room video collaboration experience that launches with a single touch. With FoxDen Connect, users can now not only engage in HD video conferencing between iOS and Android mobile devices or Chrome browsers, but also set up in-person meeting rooms for video interactions. A host’s mobile device automatically recognizes the presence of a meeting room via beacon tech...
Amazon has gradually rolled out parts of its IoT offerings in the last year, but these are just the tip of the iceberg. In addition to optimizing their back-end AWS offerings, Amazon is laying the ground work to be a major force in IoT – especially in the connected home and office. Amazon is extending its reach by building on its dominant Cloud IoT platform, its Dash Button strategy, recently announced Replenishment Services, the Echo/Alexa voice recognition control platform, the 6-7 strategic...
SYS-CON Events announced today that LeaseWeb USA, a cloud Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider, will exhibit at the 19th International Cloud Expo, which will take place on November 1–3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. LeaseWeb is one of the world's largest hosting brands. The company helps customers define, develop and deploy IT infrastructure tailored to their exact business needs, by combining various kinds cloud solutions.
The cloud market growth today is largely in public clouds. While there is a lot of spend in IT departments in virtualization, these aren’t yet translating into a true “cloud” experience within the enterprise. What is stopping the growth of the “private cloud” market? In his general session at 18th Cloud Expo, Nara Rajagopalan, CEO of Accelerite, explored the challenges in deploying, managing, and getting adoption for a private cloud within an enterprise. What are the key differences between wh...
For basic one-to-one voice or video calling solutions, WebRTC has proven to be a very powerful technology. Although WebRTC’s core functionality is to provide secure, real-time p2p media streaming, leveraging native platform features and server-side components brings up new communication capabilities for web and native mobile applications, allowing for advanced multi-user use cases such as video broadcasting, conferencing, and media recording.
SYS-CON Events announced today that Venafi, the Immune System for the Internet™ and the leading provider of Next Generation Trust Protection, will exhibit at @DevOpsSummit at 19th International Cloud Expo, which will take place on November 1–3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. Venafi is the Immune System for the Internet™ that protects the foundation of all cybersecurity – cryptographic keys and digital certificates – so they can’t be misused by bad guys in attacks...
There will be new vendors providing applications, middleware, and connected devices to support the thriving IoT ecosystem. This essentially means that electronic device manufacturers will also be in the software business. Many will be new to building embedded software or robust software. This creates an increased importance on software quality, particularly within the Industrial Internet of Things where business-critical applications are becoming dependent on products controlled by software. Qua...
In addition to all the benefits, IoT is also bringing new kind of customer experience challenges - cars that unlock themselves, thermostats turning houses into saunas and baby video monitors broadcasting over the internet. This list can only increase because while IoT services should be intuitive and simple to use, the delivery ecosystem is a myriad of potential problems as IoT explodes complexity. So finding a performance issue is like finding the proverbial needle in the haystack.
Machine Learning helps make complex systems more efficient. By applying advanced Machine Learning techniques such as Cognitive Fingerprinting, wind project operators can utilize these tools to learn from collected data, detect regular patterns, and optimize their own operations. In his session at 18th Cloud Expo, Stuart Gillen, Director of Business Development at SparkCognition, discussed how research has demonstrated the value of Machine Learning in delivering next generation analytics to imp...
The 19th International Cloud Expo has announced that its Call for Papers is open. Cloud Expo, to be held November 1-3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA, brings together Cloud Computing, Big Data, Internet of Things, DevOps, Digital Transformation, Microservices and WebRTC to one location. With cloud computing driving a higher percentage of enterprise IT budgets every year, it becomes increasingly important to plant your flag in this fast-expanding business opportuni...
The Internet of Things will challenge the status quo of how IT and development organizations operate. Or will it? Certainly the fog layer of IoT requires special insights about data ontology, security and transactional integrity. But the developmental challenges are the same: People, Process and Platform. In his session at @ThingsExpo, Craig Sproule, CEO of Metavine, demonstrated how to move beyond today's coding paradigm and shared the must-have mindsets for removing complexity from the develo...
SYS-CON Events announced today that MangoApps will exhibit at the 19th International Cloud Expo, which will take place on November 1–3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. MangoApps provides modern company intranets and team collaboration software, allowing workers to stay connected and productive from anywhere in the world and from any device.
Large scale deployments present unique planning challenges, system commissioning hurdles between IT and OT and demand careful system hand-off orchestration. In his session at @ThingsExpo, Jeff Smith, Senior Director and a founding member of Incenergy, will discuss some of the key tactics to ensure delivery success based on his experience of the last two years deploying Industrial IoT systems across four continents.
Basho Technologies has announced the latest release of Basho Riak TS, version 1.3. Riak TS is an enterprise-grade NoSQL database optimized for Internet of Things (IoT). The open source version enables developers to download the software for free and use it in production as well as make contributions to the code and develop applications around Riak TS. Enhancements to Riak TS make it quick, easy and cost-effective to spin up an instance to test new ideas and build IoT applications. In addition to...
Identity is in everything and customers are looking to their providers to ensure the security of their identities, transactions and data. With the increased reliance on cloud-based services, service providers must build security and trust into their offerings, adding value to customers and improving the user experience. Making identity, security and privacy easy for customers provides a unique advantage over the competition.
"We've discovered that after shows 80% if leads that people get, 80% of the conversations end up on the show floor, meaning people forget about it, people forget who they talk to, people forget that there are actual business opportunities to be had here so we try to help out and keep the conversations going," explained Jeff Mesnik, Founder and President of ContentMX, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.